කොළඹ වරායේ නැඟෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය (ECT) ඒකාබද්ධව සංවර්ධනය කිරීම සඳහා ඉන්දියාව, ජපානය සහ ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරිය (SLPA) එක්ව නව සමාගමක් පිහිටුවීමට රාජපක්ෂ රජය අවසානයේ තීරණය කර ඇති බව රාජ්ය තාන්ත්රික ආරංචි මාර්ග තහවුරු කර ඇතැයි “ඩේලි මිරර්” පුවත්පත වාර්තා කර ඇත.
නව අවබෝධතාවයට අනුව, ජපානය මෙම ව්යාපෘතිය ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා ණයක් ලබා නොදෙන අතර ඉන්දියාව සහ ශ්රී ලංකාව සමඟ තවත් එක් ආයෝජකයෙකු වනු ඇත. මෙය ලංකා ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතාගේ ණය වෙනුවට ආයෝජන ප්රවර්ධනය කිරීමේ ප්රතිපත්තියට අනුකූල වේ.
මීට පෙර, 2019 මැයි මාසයේදී ECT ඒකාබද්ධව සංවර්ධනය කිරීම හා ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා ඉන්දියාවේ ජපානය හා ශ්රී ලංකාව අතර සහයෝගිතා ගිවිසුමක් අත්සන් කරන ලදී. සියළුම මෙහෙයුම් සිදු කිරීම සඳහා පර්යන්ත මෙහෙයුම් සමාගමක් (TOC) පිහිටුවීමට නියමිතව තිබුණි. TOC හි ශ්රී ලංකාව 51% ක කොටස් ප්රමාණයක් රඳවා ගන්නා අතර හවුල් ව්යාපාර හවුල්කරුවන්ට 49% ක කොටස් හිමි අතර ඉන්දියාවට 15% ක හිමිකමක් ඇත. මෙම ව්යාපෘතිය සඳහා අරමුදල් සැපයීම සඳහා වසර 40 ක ණයක් 0.1% ක පොලී අනුපාතයකට ජපානයෙන් අපේක්ෂා කරන ලදී. නමුත් මෙය දැන් සමාලෝචනය කෙරෙමින් පවතින අතර ජපානය ණය දෙන්නෙකු නොවී ආයෝජකයෙකු වනු ඇත.
අදානි සමූහය මෙහි ඉන්දියානු ආයෝජකයා වනු ඇත. අඩානිවරුන් විසින් ඒ සදහා අරමුදල් සපයා ගනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ. ECT හි ලාභදායීතාවය සැලකිල්ලට ගෙන, අවශ්ය අරමුදල් ලබා ගැනීම දුෂ්කර නොවන බව පැවසේ.
කොළඹ වරාය දැන් අධික තදබදයකින් යුක්ත වන අතර ECT වැඩ කිරීමේ අවශ්යතාවය පවතින බැවින් ව්යාපාර සඳහා විශාල ඉඩක් ඇත. අර්ධ වශයෙන් නිම කරන ලද පර්යන්තය දොඹකර තුනක් සමඟ වැඩ කරයි. දිනය වන විට කොළඹ වරායේ TEU 20,000 ක පසුබිමක් ඇත. මෙය ඉවත් කිරීමට දින හතරක් හෝ පහක් ගතවනු ඇති බව ශ්රී ලංකා වරාය අධිකාරියේ සභාපති ජෙනරාල් (විශ්රාමික) දයා රත්නායක මහතා පැවසීය.