Home World වේගවත් සංවර්ධනයක් සඳහා ඉන්දියානු දුම්රිය සේවය පුද්ගලික අංශයට

වේගවත් සංවර්ධනයක් සඳහා ඉන්දියානු දුම්රිය සේවය පුද්ගලික අංශයට

315
0

2019 මධ්‍යම අයවැයෙන් මුදල් අමාත්‍ය නිර්මලා සීතාරාමන් පවසා ඇත්තේ වේගවත් සංවර්ධනය හා ව්‍යාපෘති නිම කිරීම සඳහා ඉන්දියාවේ දුම්රිය රාජ්‍ය පෞද්ගලික හවුල්කාරිත්වයන් සඳහා විවෘත වන බවයි. ඇය තවදුරටත් සඳහන් කළේ 2018 අතර කාලය තුළ ඉන්දීය දුම්රිය සඳහා ඩොලර් මිලියන 50 ක ප්‍රතිපාදන ලබා දී ඇති බවයි.

නරේන්ද්‍ර මෝදි රජය විසින් පසුගිය වසරේ හඳුන්වා දුන් ප්‍රධාන වැඩසටහන් ක්‍රියාත්මක කරමින් ප්‍රවාහන යටිතල පහසුකම් ආක්‍රමණශීලී ලෙස සංවර්ධනය කිරීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කරනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ . එයට දුම්රිය ස්ථාන නැවත සංවර්ධනය කිරීමේ වැඩසටහන, මිරිදිය ජල මාර්ග සංවර්ධනය, නාමමි ගංගේ ව්‍යාපෘතිය, ස්වච් භාරත් මෙහෙයුම, උදෑන් (ගුවන්තොටුපල), මෙට්‍රෝ දුම්රිය සහ ස්මාර්ට් නගර (නාගරික අධෝරක්ත)ද ඇතුලත්ය .

පසුගිය අයවැයෙන් රජය විසින් ඉන්දියානු දුම්රිය සඳහා රුපියල් කෝටි 1.48 ක් වෙන් කළ අතර එමගින් බුලට් දුම්රිය, signalling පද්ධති, සීසීටීවී,
වයි-ෆයි, එස්කැලේටර් සහ වෙනත් සේවාවන් දුම්රිය ස්ථානවල හඳුන්වා දීමට රජය පොරොන්දු විය.

2018-19 සඳහා වෙන් කර ඇති මුළු ප්‍රාග්ධන වියදම රුපියල් කෝටි 1,48,528 ක් වන අතර එය 2017-18 සංශෝධිත ඇස්තමේන්තු රුපියල් කෝටි 1,20,000 ට වඩා 24% ක වර්ධනයකි.

බොහෝ දුම්රිය අපේක්‍ෂා කරන බුලට් දුම්රියට වඩා සාමාන්‍ය මගී සේවාව වැඩිදියුණු කිරීමට විශ්ලේෂකයෝ අපේක්ෂා කරති.2018-19 දී ඉන්දියානු දුම්රිය සේවය ඩොලර් කෝටි 2,01,090 ක් උපයා ඇති අතර එය 2017-18 සංශෝධිත ඇස්තමේන්තු වලට වඩා 7% ක වර්ධනයකි.

ඉන්දියාවේ රජයේ ජාලය පුළුල් කිරීම සඳහා රජය ප්‍රාග්ධන වියදම් දළ අයවැය ආධාර (GBS) ලෙස ආයෝජනය කර ඇත . 2018-19 දී මධ්‍යම රජයේ දළ අයවැය ආධාර රුපියල් කෝටි 55,088 කි. මෙය 2017-18 සංශෝධිත ඇස්තමේන්තු වලින් (රුපියල් කෝටි 41,813) 38% ක වැඩිවීමකි.

කෙසේ වෙතත්, 2017-18 දී (සංශෝධිත ඇස්තමේන්තු) GBS 12% කින් අඩු විය. එනම්, මධ්‍යම රජය විසින් දුම්රිය මාර්ගයට 2016-17 දී වෙන් කළ මුදලට වඩා රුපියල් කෝටි 5,231 ක් අඩු මුදලකි.

2016-17 වර්ෂයේදී අභ්‍යන්තර ආදායමෙන් 63% ක් පමණ භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය දායක විය. සාපේක්ෂව, අභ්‍යන්තර ආදායමෙන් 28% ක් පමණ මගී ගමනාගමනය සඳහා දායක වූ අතර 2018-19 දී දුම්රිය සිය අභ්‍යන්තර ආදායමෙන් 61% ක් භාණ්ඩ ප්‍රවාහනයෙන් සහ 26% මගී ගමනාගමනයෙන් උපයා ගැනීමට අපේක්ෂා කරයි. ඉතිරි 10% උපයාගනු ලබන්නේ පාර්සල් සේවය, පුහුණු රිසිට්පත් සහ වේදිකා ටිකට්පත් වැනි වෙනත් විවිධ ප්‍රභවයන් මගිනි.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here